Dani medijske i informacijske pismenosti: Što nam poručuju mediji i influenceri?
Povodom Dana medijske i informacijske pismenosti, knjižničarka je održala aktivnosti s učenicima 5. i 8. razreda koje su bile posvećene razvoju kritičkog mišljenja i razumijevanju svijeta medija koji nas svakodnevno okružuje.
U 5. razredu učenici su se bavili temom medijskih poruka kroz usporedbu književnog teksta i sadržaja na TikToku. Nakon čitanja odabranog teksta, učenici su analizirali njegovu poruku i zatim usporedili kako se ista ili slična poruka prenosi u kratkom TikTok videu. Kroz raspravu su prepoznali sličnosti i razlike u načinu na koji se poruke oblikuju u pisanom i vizualnom mediju te kako na njih utječe format i stil komunikacije.
Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na kritičko promišljanje o tome kako različiti mediji mogu prenositi iste poruke na različite načine, ali i kako ti oblici utječu na naše razumijevanje, emocije i stavove.
U 8. razredu tema je bila usmjerena na subkulture u medijima i utjecaj influencera. Učenici su raspravljali o tome kako se različite skupine mladih prikazuju u medijima i kako popularni influenceri oblikuju mišljenja, modne stilove i ponašanje mladih. Također su analizirali prednosti i rizike utjecaja koji influenceri mogu imati na njihove vršnjake.
Obje aktivnosti imale su cilj potaknuti učenike na razmišljanje o sadržajima koje svakodnevno konzumiraju i razviti njihovu sposobnost da medijske poruke sagledaju kritički, promišljeno i odgovorno.


Kristina Tidlačka, knjižničarka