2020-03-30 16:44:00 Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu Izvođenje nastave na daljinu predstavlja izazov za učitelja i učenika, ali i za cjelokupnu obitelj jer se proces učenja i poučavanja odvija kod kuće pa je potrebno osigurati određene preduvjete za učenje. U nastavku vam donosimo preporuke kako organizirati radni dan. Izvođenje nastave na daljinu predstavlja izazov za učitelja i učenika, ali i za cjelokupnu obitelj jer se proces učenja i poučavanja odvija kod kuće pa je potrebno osigurati određene preduvjete za učenje. Stoga je ova preporuka napisana na jednostavan način s konkretnim primjerima koji mogu biti od pomoći i roditeljima/skrbnicima. Uvjeti za učenje podrazumijevaju opremu za nastavu za daljinu (računalo, laptop, tablet ili mobitel povezan na Internet) i potrebne udžbenike. Dobro je za učenike kod kuće organizirati mirni kutak za učenje. Dobro je pokušati uvesti redovitu strukturu radnoga dana za učenike. Posebno je važno da roditelji o tome vode brigu kod mlađe djece koja pohađaju razrednu nastavu, a dobro je i da se određenih preporuka drže i stariji učenici, na taj način brinemo i o psihofizičkome zdravlju djece. U nastavku su preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom radnoga tjedna, a prijedlozi u nastavku mogu predstavljati pomoć u izradi vlastitoga plana.
RAZREDNA NASTAVA Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje). Možda se čini da je 5 sati dnevno zahtjevno, ali ne smije se zaboraviti da su do uvođenja nastave na daljinu učenici u fizičkoj učionici svaki dan provodili najmanje 4 sata, a poslije su učili kod kuće. Kako bi se omogućilo stjecanje radnih navika, dobro je da učenici imaju sličnu organizaciju vremena svaki radni dan. Dakle, praćenje Škole na Trećem čvrsta je preporuka, no taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu, budući da postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Ogledni primjer rasporeda za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak): Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje HRT3 8-11 Učenici prisustvuju Školi na Trećem Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju Vježbaju (TZK) Glazbeno i likovno se izražavaju Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV 11 –13 Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra Pripreme ručak Razgovaraju s djecom 13 – 15 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj Naprave nešto svojim rukama O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno Surađuju s učiteljem, pedagoginjom ili knjižničarkom
PREDMETNA NASTAVA Učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Sve videolekcije koje se prikazuju na Sportskoj televiziji dostupne su i na mrežnim stranicama Škole za život pa se mogu pregledavati i upotrebljavati i nakon emitiranja Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave u osnovnoj školi: Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje SPTV 8-12 Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama, prate videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu ... Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju Odmore se nakon svakih 45 minuta Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV 12 –14 Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra Pripreme ručak (ili daju upute kako ga pripremiti) Razgovaraju s djecom 14 - 17 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, maketu, posade biljku...) O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga Čitaju Odmore se svakih 45 minuta
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno Surađuju s razrednikom i po potrebi s pedagoginjom ili knjižničarkom
Zaključno, gore su navedeni samo neki od mogućih rasporeda za učenike različitih uzrasta koji su u skladu sa sadašnjim provođenjem nastave na daljinu u Republici Hrvatskoj. Važno je uvesti redovitu strukturu dana, onako kako odgovara vama i vašoj djeci, ali koja će biti stalna i u kojoj će učenici redovito obavljati svoje školske aktivnosti i zadatke. Dobro je napraviti si i plan učenja. U kalendar ili bilježnicu dijete može upisati zadatke, obveze i rokove koje za njih ima. Neka stavi taj plan na vidljivo mjesto kraj radnog stola da svaki dan služi kao podsjetnik.
Izrađeno prema: Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, 2020. godina
|
Osnovna škola Satnica Đakovačka |